facebook linkedin twitter  This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.   

Stiri juridice

  • Portalul infiintare-firma-registru.ro lanseaza campania INFIINTARE PFA CU DOAR 250 LEI!

    Read more...  
  • Cat Costa Infiintarea unei Firme in 2015?

    Aceasta intrebare este adresata de fiecare client care doreste infiintarea unei firme la Oficiul Registrului Comertului de pe langa Tribunalul Bucuresti.

    Read more...  
  • Portalul infiintare-firma-registru.ro lanseaza campania INFIINTARE FIRMA CU DOAR 300 LEI

    Read more...  
  • Legea nr. 202/2012 - aprobarea OUG nr. 24/2012 privind modificarea si completarea Codului fiscal

    7 Noiembrie 2012

    Read more...  
  • Modificarea legii societatilor comerciale

    Va prezentam Articolul 237 din Legea 31/1990 - legea societatilor comerciale, asa cum acesta a fost modificat de Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 37/2011.

    Read more...  
  • Prima Casa – masuri si norme modificate – OUG 60/2009 si HG 717/2009
    In M. Of. 878/2012 a fost publicata OUG 94/2012 pentru completarea art. 1 din OUG 60/2009 privind unele masuri in vederea implementarii programului „Prima casa“,

INREGISTRARE MARCA 

 

Ce este o marca?

Marca este un semn susceptibil de reprezentare grafica servind la deosebirea produselor sau serviciilor unei persoane fizice sau juridice de cele aparţinând altor persoane.

,,O marca inregistrata nu este un produs, ci un stil de viata, o atitudine, un set de valori, o idee,o perspectiva, o cultura.,,

Pot sa constituie mărci semne distinctive cum ar fi: cuvinte, inclusiv nume de persoane, desene, litere, cifre, elemente figurative, forme tridimensionale şi în special forma produsului sau ambalajului sau, combinaţii de culori, precum şi orice combinaţie a acestor semne.

 

Cine poate inregistra o marca?

Orice persoana fizica sau juridica poate inregistra o marca. Inregistrarea unei marci poate fi ceruta direct sau printr-un mandatar. Solicitantul strain nu se poate adresa direct la Oficiul de Stat pentru Inventii si Marci, acesta trebuie sa apeleze la serviciile unui specialist in proprietate industriala care sa-i reprezinte interesele in fata Oficiul de Stat pentru Inventii si Marci (OSIM).

In cazul unui depozit in coproprietate se recomanda solicitantilor sa stabileasca un contract referitor la raporturile dintre ei.

Etapele si procedura de inregistrare a unei marci la OSIM, inregistrarea unei marci parcurge urmatoarele etape:

  • depozitul national reglementar;
  • examinarea formala a cererii de inregistrare;
  • examinarea de fond a cererii de inregistrare;
  • inregistrarea si publicarea marcii;

Cererea de inregistrare a unei marci se intocmeste in limba romana, pe un formular tip si trebuie sa contina:

  • denumirea solicitantului, asa cum rezulta din actele oficiale de infiintare;
  • sediul solicitantului, respectiv adresa unde titularul isi are sediul, eventual si adresa pentru corespondenta, daca este cazul;
  • numele si prenumele mandatarului, daca este cazul;
  • prioritate invocata, daca este cazul, respectiv daca se invoca o prioritate de prim depozit (cu mentionarea statului, a datei si a numarului actului doveditor) sau o prioritate de expozitie;
  • descrierea marcii: se va lipi o reproducere 6/6 cm pe cerere in locul indicat, sau se va scrie denumirea marcii;
  • culori revendicate, daca marca contine una sau mai multe culori pentru care se solicita protectia;
  • traducerea sau transliterarea marcii ,sau unor elemente ale marcii, daca este cazul ;
  • lista de produse si/sau servicii pentru care se solicita inregistrarea marcii si care fac obiectul activitatii titularului
  • semnatura si stampila solicitantului, sau a mandatarului.

La aceasta cerere se vor anexa urmatoarele:

  • dovada achitarii taxei de inregistrare si examinare a marcii
  • 5 reproduceri ale marcii, maximum 8/8 cm, alb-negru foarte clare, daca se solicita inregistrarea unei marci constituita dintr-o grafica deosebita sau un element figurativ. In cazul in care se revendica si culori, vor fi anexate si 5 reproduceri color ale marcii, maximum 8/8 cm;
  • certificatul de prioritate, daca este cazul ;
  • lista intreprinderilor indreptatite sa foloseasca marca colectiva si regulamentul de folosire al acesteia , daca este cazul.

Certificatul de inregistrare echivaleaza cu un titlu de proprietate.

Prin urmare, titularul acestuia devine proprietarul absolut al marcii/denumirii inregistrate si isi poate dezvolta afacerea si imaginea, poate investi in marca - parte din patrimoniul societatii – si este indreptatit sa interzica tertilor utilizarea pe piata a unei marci identice sau similare (care ar putea genera confuzie in randul clientilor, furnizorilor, autoritatilor, institutiilor financiare etc.)

 

Avantajele pe care le confera inregistrarea marcii sunt:

  • drept exclusiv de folosinta a denumirii/marcii inregistrate;
  • aprecierea imaginii companiei si cresterea numarului clientilor;
  • ascendent asupra concurentei si exercitarea de control si influenta asupra pietei;
  • obtinerea mijloacelor legale de aparare in momentul in care este incalcat dreptul de proprietate industriala (in cazul copierii sau contrafacerii);
  • identificarea usoara a produselor/serviciilor de catre clienti;
  • dobandirea notorietatii si ocuparea unui segment mai mare al pietei;
  • protejarea investitiilor facute si cresterea valorii afacerii;
  • impunerea pe piata de practici comerciale cinstite.

 

MONITORIZARE MARCA

 

Cercetarea documentara a unei marci reprezinta primul pas care ar trebui facut inaintea demararii procedurii de inregistrare a marcii.  
Aceasta se face in scopul de a avea certitudinea ca marca pe care doriti sa o inregistrati nu este deja inregistrata de catre o alta persoana fizica sau juridica, pentru produse identice sau similare cu cele pentru care si dumneavoastra doriti sa va inregistrati marca.
            Recomandam efectuarea unei cercetari documentare (verificare anterioritate marca) asupra marcii pe care doriti sa o inregistrati pentru a cunoaste de la inceput daca exista riscuri la care va expuneti, pentru a evita pierderea timpului si a tututor taxelor achitate pana la acel moment si nu in ultimul rand pentru a evita situatia neplacuta in care trebuie sa o luati de la capat cu inregistrarea altei marci, in situatia in care marca ar fi refuzata pe motivul existentei unei alte marci identice sau asemanatoare.

 

Supervizarea marcii care urmeaza sa fie inregistrata sau care este inregistrata la Oficiul de Stat pentru Inventii si Marci reprezinta cel de-al doilea pas care ar trebui facut de catre titularul unei marci.

Avand in vedere faptul ca Oficiul de Stat pentru Inventii si Marci (OSIM) NU mai examineaza marcile din punct de vedere al motivelor relative (identitatea sau similaritatea cu o marca deja inregistrata) fara formularea unei opozitii de catre o persoana interesata titularul unei marci trebuie sa trebuie sa fie informat de depunerea la inregistrare de marci similare sau identice cu marca sa. Numai asa va putea formula opozitie in termen util (2 luni) si va evita ca marca sa sa fie inregistrata si de altcineva.

Conform legii 66/2010, toate marcile sunt publicate in termen de 7 zile de la depunere in BOPI – Buletinul Oficial de Proprietate Industriala.

Astfel concurentii Dvs. sau chiar fostii salariati pot depune la inregistrare si obtine protectia pentru o marca identica cu a Dvs.

Pentru a sti ce marci sunt depuse la inregistrare ar trebui sa apelati la un specialist in proprietate industriala astfel veti avea siguranta ca puteti in termen util sa formulati opozitii.

Noi va putem ajuta in acest sens, oferindu-va servicii precum:

  • efectuarea de cercetari documentare;
  • oferirea de consultanta juridica in vederea posibilitatilor pe care le aveti la dispozitie pentru a pune capat folosirii marcii dumneavoastra de catre o alta persoana (opozitie, contestatie sau actiune in contrafacere);
  • supervizarea marcilor inscrise in Buletinele Oficiale de Proprietate Industriala in scopul determinarii incalcarii drepturilor proprii in vederea formularii de opozitii in fata Comisiei de Opozitii din cadrul Oficiului de Stat pentru Inventii si Marci si trimiterea unui raport lunar;
  • identificarea marcilor similare sau identice care ar putea sa va aduca atingere dreptului la marca;
  • urmarirea marcilor care sunt depuse la inregistrare intr-un anumit domeniu;
  • urmarirea marcilor care sunt depuse la inregistrare de o anumita societate sau persoana fizica.

Prin contractarea serviciului de monitorizare evitati :

  • actiuni in justitie;
  • consum inutil de timp si energie;
  • costuri inutile.

 

Apeland la serviciile noastre veti avea certitudinea ca denumirea firmei, produselor si serviciilor sunt protejate, si ca eventualele actiuni in contrafacere vor fi inlaturate eficient si prompt.

 

Apelati cu incredere la specialistii nostri, completand formularul sau telefonic 0724.854.213 / 0785.099.131.