cum aleg denumirea unei firmeCum aleg denumirea unei firme?

 Primul demers pe care trebuie sa-l faceti pentru ca o afacere sa aiba succes consta in alegerea unei denumiri care sa indeplineasca cumulativ 3 conditii:

- sa aiba legatura cu domeniul in care o sa activati (spre exemplu daca doriti sa infiintati un salon de infrumusetare puteti folosi in denumirea societatii cuvintele Beauty Salon)

- sa fie pronuntata cu usurinta si sa poate fi retinuta usor, astfel clientii dumnevoastra vor retine pe termen lung denumirea firmei.

- sa contina maxim 3 cuvinte, evitati folosirea cuvintelor care nu fac distinctia intre denumirea aleasa de dumneavoastra si alte denumiri rezervate.

De retinut: Este interzisa inscrierea unei firme care conţine cuvintele "stiintific", "academie", "academic", "universitate", "universitar", "scoala", "scolar" sau derivatele acestora (art. 39 alin. (2) din Legea nr. 26/1990, republicata).

 

Nu reprezinta elemente de distinctivitate, fara ca enumerarea sa fie limitativa (art. 29 alin. (4) din Normele metodologice):

 

  • articularea cuvintelor;
  • inversarea ordinii cuvintelor care au intrat în componenta unei firme inregistrate sau rezervate;
  • dublarea uneia sau mai multora dintre literele ori cifrele care au intrat în componenta unei firme;
  • adaugarea sau eliminarea adverbelor, prepozitiilor, conjunctiilor, numerelor, semnelor de punctuatie si a altor

particularitati similare, avand o semnificatie vaga, precum si a abrevierilor care nu sunt de natura sa schimbe intelesul

denumirii;

  • utilizarea unor cuvinte diferite din punct de vedere semantic dar identice fonetic;
  • folosirea unor prescurtari ale cuvintelor care intra in componenta unei firme inregistrata sau rezervata;
  • utilizarea simbolurilor echivalente literelor şi cuvintelor (ex.: @, #, % etc.);
  • utilizarea/neutilizarea diacriticilor;
  • adaugarea, eliminarea sau inlocuirea unei parti din denumire, dacă adaugarea, eliminarea sau inlocuirea nu schimba intelesul firmei sau utilizarea cuvintelor „grup”, „holding”, „company”, „trust”, „com”, „trans” etc.;
  • adaugarea cuvantului „Romania” indiferent de limba in care este redat.